Оффлайн-засідання Асоціації HRРro: підсумки 2020 та плани наступний рік

Щорічне засідання Експертної Ради Асоціації HRРro відбулося 9 грудня 2020 року в Hyatt Regency (Київ). Впливові та досвідчені HRD/СHRO мультинаціональних та українських компаній обговорили підсумки 2020 року, а також прогнози на 2021 рік.

Пiдсумки 2020 та прогнози на 2021 рiк

Партнерами заходу виступили robota.ua, SMART business, ANCOR Ukraine, ЮФ «Василь Кісіль і Партнери».

Відкрила зустріч Катерина Ковалевська, голова наглядової ради Асоціації HRPro, спікер наголосила на важливості компетенцій та сертифікації, підбила підсумки роботи 2020 року, поділилася планами Асоціації на 2021 рік, а також розповіла про нові проєкти Асоціації (серед яких організація першої премії, присвяченої HR в Україні – HR AWARDS 2021) та представила аналітику ринку праці від robota.ua.

Андрій Данилюк, директор з розвитку бізнесу Ancor Ukraine, виступив з темою «Міграція 2020. Ancor 3.0».

Спікер представив дані Державної прикордонної служби України стосовно міграції українців в/з України у 2020 році та наголосив на тому, що:

  • З березня по травень в країну повернулися 432 тис. українців.
  • Лише ближче до травня 2020 року кількість громадян, які повернулися, компенсувала відтік поточного року.
  • З червня відтік продовжився та складає 234 тис. станом на 1 грудня 2020.
  • Відтік українців в розрізі країн (січень-вересень 2020) за топ-50 напрямками: Польща (224,0 тис.); Румунія (134,3 тис.); Туреччина (111,9 тис.); Молдова (+9,9 тис.); РФ (+32,3 тис.); інші (>14 тис. перетинів кордону в один бік) (+206,7 тис).

Спікер також представив дані, що стосуються українців, які їдуть та іноземних громадян, які приїжджають (2002-2020):

  • 7,8 млн. українців не повернулися в країну з 2001 року.
  • Водночас 9 млн. іноземних громадян осіли в Україні.
  • З 2014 року кількість іноземців в країні залишається стабільною.
  • 208 тис. українців та 121 тис. іноземців покинули країну в поточному році.

Юлія Бабаєва, HRD robota.ua, представила підсумки роботи компанії у 2020 та поділилася планами на 2021 рік. Юлія розкрила наступні питання:

  • Кількість вакансій та активних кандидатів за 2020 рік.
  • Турбота про кожен український бізнес у 2020 році (проведення серії безкоштовних антикризових вебінарів на допомогу HR та власникам бізнесу; запуск Прозорої Роботи – доступ до аналітики ринку праці в кризові часи; випуск двох серій галузевих звітів: «Як змінився ринок праці під час карантину», «Як почувається ринок праці у новій реальності»).
  • Покращення роботи партнерам за останній рік (велике оновлення продукту для полегшення роботи HR: фото та відео у вакансіях; CVDB 2.0; управління відгуками 2.0; управління вакансіями 2.0; додавання вакансій 2.0; обмеження використання послуг).
  • Нові можливості та плани – 2021.

Євген Бєлобров, експерт в галузі автоматизації, Product owner SMART HCM & LMS, виступив з доповіддю «Цифрові HR-тренди 2020-21. Чого хоче ринок?». У своїй презентації Євген розкрив, зокрема, наступні питання:

  • Тренди діджитал-трансформації HR-спільноти.
  • Статистика запитів за галузями.
  • Критерії вибору рішень в новій реальності.
  • Перехід в онлайн. Досвід засвоєння культури діджитал-івентів фармою.
  • Результати роботи в період пандемії.

Валерія Савчук, радниця АО «ЮФ «Василь Кісіль та Партнери», виступила з доповіддю «Тренди трудового законодавства». Розкриті питання:

Що нового у 2020?

  • карантин/відсторонення/самоізоляція/простій/лікарняні/відпустки власним коштом
  • дистанційна робота
  • гнучкі графіки
  • письмові трудові договори
  • трудова міграція

Що чекати від 2021?

  • пандемія
  • дистанційна робота
  • гнучкі графіки
  • електронні засоби комунікації
  • письмові трудові договори
  • non-compete/non-solicitation.

Наприкінці зустрічі присутні HR-експерти з інших компаній також підбили підсумки роботи 2020 року та поділилися цікавими практиками та прогнозами на 2021 рік.

Катерина Ковалевська підбила підсумки заходу заключним словом, акцентувавши увагу на тому, що рік був непростим та багатим на виклики. Компаніям довелося оперативно підлаштовуватися під нові обставити, водночас найголовнішим було – піклування про співробітників, їх захищеність та впевненість у завтрашньому дні (наскільки це можливо було зробити). Багатьом організаціям вдалося не тільки гідно пережити складні періоди, а й організувати нові, цікаві формати взаємодії.

Слідкуйте за анонсами наступних заходів.

До нових зустрічей!